Filmul „Mic dejun la Tiffany“, care a imortalizat celebra rochie neagră purtată de Audrey Hepburn, a împlinit 50 de ani luna trecută, devenind motiv de sărbătoare a piesei vestimentare versatile.
Pentru a marca trecerea a jumătate de secol de la lansarea peliculei, editura Rizzoli a publicat o colecţie care cuprinde fotografii inedite şi secvenţe video cu actriţa Audrey Hepburn îmbrăcată în celebra rochie neagră marca Givenchy.
Permanent în schimbare
La jumătate de secol după, Little Black Dress („mica rochie neagră"), aşa cum este recunoscută în toată lumea, rămâne la fel de tânără. Reinterpretată de numeroase ori, de-a lungul timpului, piesa vestimentară care există în garderoba aproape oricărei femei din lume este printre puţinele obiecte care nu dispar din tendinţe. Paradoxal, tiparul clasic al rochiei negre permite şi impune ca în fiecare sezon designerii să-şi depăşească graniţele creative în moduri cât mai imprevizibile. Colecţiile toamnă-iarnă din acest an au adus pe podium versiunile extreme ale piesei, în combinaţii de piele şi dantelă, corsete şi suprapuneri de materiale. Audrey Hepburn, în rochia neagră Givenchy Foto: guliver / corbis
Designerul Stella McCartney a reuşit să-şi găsească o nişă în mult prea exploratul teritoriu prin rochia neagră cu mâneci din voal, imprimate cu buline negre, care au transformat-o într-o piesă cu simţ ludic, aproape deloc pretenţioasă. „Rochiile negre cu buline ale Stellei McCartney sunt uşor de identificat şi reţinut, sunt moderne şi distractive. Sunt rochii în care să te simţi bine şi în care poţi ieşi oriunde. Nu sunt rochii de seară, spre deosebire de cele purtate de Audrey, care erau foarte sofisticate, corecte şi deloc jucăuşe", a declarat Laura Larbalestier, manager Selfridges pentru cotidianul „Financial Times". Moda se pliază după nevoile contemporanilor, iar faptul că Little Black D