Producţia de vehicule din România a înregistrat o scădere totală de 0,8% în primele 11 luni ale anului, ajungând la 318.348 de unităţi, pe segmentul autoturismelor diminuarea fiind de 0,7% (294.137 de unităţi), transmite Mediafax, citând datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Totodată, hotnews.ro scrie că americanii de la Ford nu au produs în luna noiembrie nicio maşină la uzina din Craiova.
Iată producţia de autovehicule din România în noiembrie 2011: 17.281 Duster, 7.320 Sandero, 4.379 Logan MCV, 3.707 Logan, 1.166 Logan VAN, 680 Logan Pick-Up, 6 vehicule comerciale grele Roman (peste 18 tone), 0 (zero) Ford.
Ce-a promis Ford şi ce-(n)a făcut
În 2007, când a cumpărat Automobile Craiova, producătorul american de automobile Ford şi-a asumat prin contractul de privatizare că va investi în Oltenia nu mai puţin de 675 de milioane de euro. Aceasta în condiţiile în care compania a plătit doar 57 de milioane de euro pentru 72% din uzina craioveană.
Un an mai târziu, Ministerul Finanţelor a aprobat celor de la Ford un ajutor de stat în valoare totală de 143 de milioane de euro, cu condiţia realizării integrale a investiţiilor asumate.
Însă timpul a trecut şi Ford nu a făcut mai nimic din ce a promis. Anul trecut, producătorul de maşini a cerut modificarea contractului de privatizare şi prelungirea termenului în care trebuie să realizeze aceste investiţii.
Spre exemplu, în primele patru luni ale acestui an, uzina din Craiova a produs doar 3.000 de maşini, deşi în 2011 producţia ar fi trebuit să fie de 250.000 de unităţi.
Finanţele au tăiat ajutoarele de stat
Prin urmare, Ministerul Finanţelor a sistat plata ajutoarelor de stat.
Astfel încât faţă de suma pe care Ford trebuia să o primească în perioada 2008 - 2010, de 65,55 milioane de euro, ministerul a plătit 17,6 milioane de e