„Adevărul“ a fost la Mallorca, Spania, pentru a testa noul venit în clasa compactă, Audi A3. A treia generaţie a maşinii premium a fost modificată substanţial.
În 1996 a apărut prima generaţie a Audi A3. De atunci, au fost vândute 2,8 milioane de unităţi. În 2008, a primit prima variantă cabrio, iar odată cu noua generaţie va exista şi o variantă A3 sedan. Aceasta va fi lansată la câteva luni după versiunea A3 Sportback.
Designul noului A3 este schimbat radical faţă de cel al precedentei generaţii (lucru nu foarte obişnuit la Audi). Poate că blocurile optice faţă se aseamănă foarte mult cu cele de pe A4, dar acestea, împreună cu grila hexagonală dintr-o bucată, au devenit trăsături definitorii ale mărcii. Linia Tornado (de pe partea laterală) este acum mai pronunţată, iar modele cu pachet S-line arată chiar foarte bine. Blocurile optice respectă linia celor de la Q3 şi A1, dar de această dată sunt construite din două bucăţi.
Comportament dinamic exemplar
Deşi unii o să prefere din această gamă propulsorul 1,4 TFSI, favoritul meu a fost 1,8 TFSI, care oferă 180 CP. Acesta oferă senzaţii similare celor din segmentul hothatch, dar într-o formă mult mai prietenoasă din exterior. În combinaţie cu transmisia automată S-tronic, acest motor livrează foarte bine toată puterea sa, toţi caii-putere fiind prompt „duşi" la roată. Lucrurile devin tot mai bune în cazul în care modelul este echipat cu tracţiunea integrală Quatrro. Modelul testat avea toate aceste caracteristici care îl făceau unul foarte plăcut de condus şi cu un comportament dinamic exemplar. Surprinde ţinuta de drum, niciodată nu am văzut o compactă care să se lipească atât de bine de asfalt.
Interiorul este rafinat, dar destul de minimalist
De fapt, noul A3 este una dintre cele mai bune compacte testate de mine şi poate deveni un punct de refer