Legenda lui Dracula va fi promovata in China, India si Orientul Mijlociu, piete care nu au fost afectate de criza economica si care au un mare potential, a declarat pentru Mediafax Cristian Barhalescu, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.
"Consider ca o reevaluare, o repozitionare a strategiei, a master planului, care a fost facut in anul 2007, in alte conditii economice, este necesara acum, pentru ca pietele tinta pe care le consideram apropiate si aducatoare de turisti, cum sunt Germania, Austria, Marea Britanie sau Rusia se pot completa cu piete gen Orientul Mijlociu, piata care in momentul de fata nu a fost afectata profund de criza si de asemenea China sau India. Pe aceste piete Romania nu a fost promovata pana acum", a spus Barhalescu.
El a adaugat ca Romania va incerca sa acorde vize celor "care sunt cu adevarat" turisti, fie ca vin din China, India sau Orientul Mijlociu.
"Trebuie sa ne uitam putin si ce fac altii si sa vedem ca Statele Unite investesc in urmatoarea perioada foarte multi bani in promovarea pe pietele din China si India, pentru ca acolo este un numar mare de turisti. Thailanda si-a revenit datorita pietei chineze", a mai spus secretarul de stat.
Barhalescu a afirmat ca in China, India si Orientul Mijlociu Romania poate promova tot ceea ce inseama circuite gen Dracula, gen Transilvania, dar si circuite culturale, Delta Dunarii si statiuni balneoclimaterice.
"Intentionam sa redeschidem biroul de turism din China, iar in India ne gandim sa deschidem un astfel de birou. Trebuie sa promovam in aceste zone ceea ce avem. Vreme de 20 de ani s-a incercat demitizarea lui Dracula, dar merge promovat. Pana la urma trebuie sa ne legam de acest mit pentru ca daca spui cuiva ca esti din Romania in Statele Unite sau China, se uita putin si nu intelege, dar daca ii spui ca est