Ce nevoie mai au austriecii de reclamă pentru turism? Ţara lor este destinaţia numărul 1 pe timp de iarnă, iar vara este pe locul 5 în topul preferinţelor turiştilor din întreaga lume.
Reprezentanţii oficiilor de turism din regiunile Austriei s-au strâns însă într-o asociaţie independentă menită să facă promovare susţinută printre turiştii români. Austria Incoming şi-a stabilit cartierul general la Cluj-Napoca şi face turneu prin România, prezentând cele mai frumoase locuri din ţara cu cel mai ridicat nivel de trai din Uniunea Europeană.
Investiţia lor în caravană, echipă de promoteri şi materiale promoţionale are un singur scop: dublarea procentului de turişti români care le vizitează ţara. Termenul pe care şi l-au fixat este de 10 ani, iar efortul nu li se pare deloc prea mare. „Gândim pe termen lung şi nicio oportunitate nu trebuie neglijată. Deocamdată românii reprezintă 1% din numărul de turişti care ne vizitează ţara. Dar dacă în 10 ani, dublăm acest procent, noi suntem foarte mulţumiţi“, spune Hans Wallner, coordonatorul proiectului.
În 2011, Austria, ţară cu o populaţie de numai 8,2 milioane de locuitori, a înregistrat 120 milioane de înnoptări, dintre care 850.000 au fost ale turiştilor români. În urmă cu 4 ani, numărul acestora era de 1 milion. Din numărul total al turiştilor, 70% sunt străini.
„Ne-a afectat şi pe noi criza, să nu credeţi. Dar tocmai de asta facem eforturi şi campanii pentru a ne readuce turiştii. Ştim că românii au o slăbiciune pentru Austria şi vrem să le oferim vacanţe frumoase la un preţ convenabil. Dacă vreţi, avem o abordare diferită pentru vest-europeni faţă de est-europeni. Ofertele pentru Est sunt mai bune la preţ“, au mărturisit austriecii.
În Austria se deschide în curând sezonul la schi şi sunt regiuni unde acesta durează 10 luni pe an. La finele lui octombrie începe Cupa Mondială la Ski, pe gheţaru