Institutia de cultura a angajat 11 balerini straini. Zece sunt din Japonia, un baiat si noua fete. Celalalt balerin este venezuelean. Ei sunt platiti cu aceleasi salarii ca si romanii. “Comparativ cu Japonia, totul este foarte ieftin, dar salariul e destul de mic”, spune una dintre balerine.
Cei unsprezece balerini straini care au devenit colaboratori ai Operei iesene se pregatesc intens pentru premiera spectacolului „D’ale Carnavalului”, care va avea loc pe 21 octombrie. Noua dansatoare japoneze si doi baieti, unul din Japonia si celalalt din Venezuela, au venit in Romania si se pregatesc pentru a evolua pe scena ieseana. Ieri, dupa repetitiile cu maestrul Ioan Tugearu, trei dintre tinerele japoneze ne-au povestit cum s-au adaptat in orasul care se doreste a fi o capitala culturala europeana.
„Acolo trebuie sa platim noi ca sa dansam”
Natsuko Oshima (24 de ani), Kotomi Hoshino (25) si Mariko Kawahigashi (28) au declarat la unison ca Iasul e un oras placut, iar romanii s-au intrecut in a-i face sa se simta ca acasa. „Noi toti venim din diferite scoli de balet sau trupe, din America, Rusia sau Japonia. De exemplu, eu imi cautam un loc de munca, asa ca am trimis material de auditii in toata lumea. Apoi am auzit ca in Romania s-a inaugurat o noua sala de teatru, ca se cauta membri noi pentru balet. A sunat foarte bine, mi-a starnit curiozitatea. E mult mai satisfacator sa dansezi in Romania decat in Japonia. Acolo trebuie sa platim noi ca sa dansam. Nimeni nu intelege, dar probabil e greu sa gasesti sponsori. Profesorii de balet au spectacole, iar noi trebuie sa vindem biletele sau sa le platim”, afirma Natsuko. Balerina a dansat pe scene din America, Singapore sau Canada, iar in Japonia a primit numeroase distinctii in competitiile de profil. Chiar si in Orlando, la Campionatul Mondial de Balet, si-a adjudecat medalia de bronz.
„Americanii nu s