Varianta destinată traficului rutier greu ar urma să aibă 33,6 km şi ar ocoli municipiul, cu tot cu Combinatul Siderurgic, balta Mălina şi lacul Brateş * Şoseaua ar trebui conectată cu drumul expres Galaţi – Brăila şi cu autostrada inelară a Mării Negre, recomandă consultaţii tehnici * Proiectul necesită cel puţin 200 milioane de lei, iar lucrările efective vor dura mai bine de doi ani şi jumătate
Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au în acest moment definitivat traseul pentru realizarea unei variante ocolitoare a Galaţiului, care să scape municipiul de traficul greu. Vor mai trece însă câţiva ani până când vom avea şansa de a vedea proiectul pus în practică. Dar odată realizată, şoseaua – ce va necesita investiţii de cel puţin 200 milioane de lei – ar putea deveni atât o arteră importantă în zona de est a ţării, cât şi o „trambulină” pentru transporturile spre şi dinspre ţările din spaţiul ex-sovietic.
Varianta ocolitoare cu harta pe masă
Asocierea SC Tractebel Engineering SA & SC Acciona-Ingenieria SA este cea care, la începutul acestui an, a câştigat licitaţia de atribuire a contractului privind „Asistenţa Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de ocolire Galaţi”. Contractul, în valoare de aproape un milion de lei, finanţat prin POS Transporturi, are drept beneficiar CNADNR, dar în acest proiect un rol important le-a revenit şi autorităţilor publice de la nivel judeţean. „Trebuie spus că varianta de ocolire a Galaţiului se diferenţiază de drumul de centură. Prima dintre ele se adresează traficului greu, de tranzit, în timp ce a doua se adresează traficului local”, ne-a explicat arhitectul-şef al CJ Galaţi, Mărioara Dumitrescu. Varianta de ocolire a Galaţiului ar separa fluxurile de trafic şi ar devia traficul de tranzit în afara municipiului, cunoscând că,