Guvernul a decis, marţi, ca plata unor ajutoare de urgenţă pentru sprijinirea angajaţilor Oltchim să fie efectuată într-o singură tranşă, în luna decembrie, motivând că nu a fost “suficient timp” pentru realizarea tuturor procedurilor administrative care să permită deja plata primei tranşe.
În urmă cu trei săptămâni, Guvernul a decis să acorde ajutoare sociale pentru 522 de angajaţi Oltchim al căror venit mediu lunar pe membru de familie este mai mic decât 786 lei şi care nu deţin în proprietate alte locuinţe în afara celei de domiciliu, terenuri cu potenţial productiv sau utilaje agricole ori de prelucrare a lemnului.
În cadrul combinatului Oltchim lucrează 3.353 angajaţi.
Anterior, Guvernul hotărâse ca angajaţii Oltchim să primească ajutoare sociale de urgenţă în sumă de câte 1.400 lei, în două tranşe, din fondurile Ministerului Muncii, pentru a preveni noi probleme sociale.
În şedinţa de marţi însă, Guvernul a adoptat o hotărâre prin care plata unor ajutoare de urgenţă pentru sprijinirea materială a familiilor salariaţilor de la Oltchim se va face într-o singură tranşă, în luna decembrie 2012.
“Această hotărâre a fost luată deoarece nu a fost suficient timp pentru realizarea tuturor procedurilor administrative de deschidere a creditelor bugetare aferente primei tranşe a ajutorului de urgenţă aprobat”, explică Guvernul.
Producţia la combinatul Oltchim a fost reluată, joi, la instalaţia de electroliză cu membrană, iar în două săptămâni va fi repusă în funcţiune şi electroliza cu catoni de mercur, potrivit reprezentanţilor companiei. Până în 15 noiembrie ar putea fi date salariile restante ale angajaţilor dacă situaţia economică a combinatului va permite acest lucru.
Până la finele săptămânii, autorităţile române intenţionează să notifice oficial Comisia Europeană cu privire la ajutorul de urgenţă pentru Oltchim, de 20 milioane