O carte despre ascensiunea unei noi superelite economice, aflată la prima sau a doua generaţie după îmbogăţire, în contextul cu totul aparte al globalizării şi al marilor corporaţii. Tocmai acest context face ca membrii noii elite să aibă mai multe în comun între ei decît cu restul lumii, dobîndind o imensă influenţă politică şi urmărindu-şi interesele specifice. Mai mult, aceştia au propriul stil de viaţă şi o atitudine ambivalentă faţă de ceilalţi, considerîndu-se cîştigătorii merituoşi ai unei dure competiţii economice globale. Cu multe exemple luate din lumea superbogaţilor, cartea arată cum s-a ajuns la creşterea spectaculoasă a inegalităţii veniturilor şi care ar putea fi consecinţele acestei situaţii, formulînd ipoteza că am putea asista la începutul unei reacţii politice virulente, la nivel global, împotriva superbogaţilor.
"Inegalitatea tot mai mare este una dintre cele mai presante probleme ale vremurilor noastre. Plutocraţii oferă o imagine de ansamblu a vieţii elitelor americane şi o perspectivă îngrijorătoare asupra societăţii care le dă naştere." (Joseph Stiglitz)
Chrystia Freeland este global editor-at-large pentru Reuters din 2010, după ce a fost multă vreme managing editor la Financial Times. Cea mai cunoscută carte a sa este Sale of the Century: The Inside Story of the Second Russian Revolution (2000, 2005).
Globalizarea superelitei începe înaintea afacerilor - în timpul şcolii. Plutocraţia nu are paşaport, dar are propriile alma mater: Ivy League din America, plus Stanford şi Oxbridge, şi cele mai bune şcoli de afaceri din lume, majoritatea americane, dar incluzând, de asemenea, INSEAD din Europa. Aceasta este o lume în care, după cum se exprimă Turow, originea MBA-ului contează mai mult decât naţionalitatea. Există câţiva plutocraţi educaţi în întregime în ţările lor natale - acesta este, să ne amintim, un grup care a reuşit, î