RÃSPUNS… Directorul Aquvas explicã de ce sunt facturile mai mari. Dã vina pe pierderile din sistem
EXPLICATII Lunã de lunã, mare parte a consumatorilor de apã din Vaslui plãtesc, conform facturilor emise de SC Aquavas SA Vaslui, cantitãti suplimentare de apã fatã de cele înregistrate de apometrele din locuinte. Asa-zisul indice de corectie este aplicat, conform conducerii societãtii, din cauza pierderilor apãrute pe reteaua utilizatorilor, fie din cauza defectiunilor, fie nedeclarãrii corecte a consumului, fie chiar furturilor de apã.
Lunã de lunã, vasluienilor, si nu numai, li se trece pe facturã, în afarã de consumul propriu, înregistrat de apometrele individuale, cantitãti importante de apã catalogate drept pierderi pe retea, pe care, conform unui indice de corectie calculat de societatea distribuitoare, consumatorii trebuie sã le plãteascã. Neculai Barbu, directorul general SC Aquavas SA Vaslui, a dorit sã explice clientilor societãtii modul de facturare a consumului de apã, în special acolo unde, pe facturã, se aplicã indici de corectie a consumului, indice care poate ajunge chiar si la 40% din total. “La fiecare bloc, si, în multe cazuri, la scãrile de bloc, a fost instalat, pe cheltuiala societãtii, pe domeniul public, un contor de bransament de la intrarea în bloc, si, lunar, în data de 27, se face citirea consumului de apã pentru imobilul respectiv. Teoretic, la citirea contorului de bransament ar trebui sã fie de fatã si reprezentantii asociatiei de locatari sau proprietari, ori o persoanã desemnatã din imobilul respectiv, lucru care nu se întâmplã întotdeauna, dar pot garanta pentru corectitudinea citirilor fãcute de angajatii nostri. La rândul lor, beneficiarii depun autocitirea consumului propriu, asa cum a fost înregistrat de repartitoarele de costuri, asa-numitele apometre, instalate în apartamente. Din pãcate, din diverse cauze, î