Directorul Târgului Internaţional Gaudeamus-Carte de învăţătură, Vladimir Epstein, consideră că cifra de 100.000 de vizitatori înregistrată la ediţia trecută a evenimentului fost depăşită: "În acest moment evaluările nu sunt finale, dar se pare că se depăşeşte bine de tot cifra de 100.000 de vizitatori", a declarat, Epstein, duminică, la finalul evenimentului. El a spus că publicul a fost "una din marile temeri" pe care le-a avut organizatorii în legătură cu această a XIX-a ediţie.
"N-am ştiut cum va recepţiona publicul campania noastră de promovare. Slavă Domnului că am avut un parteneriat extrem de prietenos cu presa în ansamblul ei şi evenimentul a avut parte de o promovare cum se cuvine", a spus directorul Gaudeamus, citat de Agerpres.
În opinia sa, "faptul că au fost momente în care nu s-a circulat pe unele alei ale târgului reprezintă un succes veritabil". "Din câte înţeleg din privirile expozanţilor, ale editorilor, disting în ele o bună satisfacţie, deci presupun că şi rezultatele financiare îi vor încuraja să poată să continue nobila lor misiune", a mai spus Vladimir Epstein.
Reprezentanţii Editurii Litera Internaţional au apreciat că, la această ediţie a Gaudeamus, vânzările au înregistrat o creştere de 50%, iubitorii lecturii cumpărând 10.000 de exemplare, printre cele situate în topul preferinţelor cititorilor aflându-se 'Marea Carte a Crăciunului', 'Găteşte cu pasiune', de Nigella Lawson, 'Amprenta omului', de Sebastian Faulks.
De asemenea, Grupul Humanitas a raportat vânzări care au înregistrat o creştere de 20% faţă de ediţia precedentă a Gaudeamus, la fel ca şi Editura Casa Radio, unde vânzările au fost cu 30% mai bune.
La Humanitas, printre preferinţele publicului au figurat, într-un top cinci, cartea lui Lucian Boia - ''De ce este România altfel?', 'Parabolele lui Iisus. Adevărul ca poveste', d