Ordonanta de urgenta care schimba Legea audiovizualului, nepublicata inca in Monitorul Oficial, este "determinata de factori politici care nu au o intelegere completa a mecanismelor pietei" si este o "interventie abuziva a statului" pe o piata media unde "functioneaza perfect echilibrul dintre cerere si oferta", spune Stefan Iordache, sef operational al grupului de comunicare Leo Burnett si vicepresedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR). La randul sau, consultantul Iulian Comanescu, editor The Industry, arata ca in privinta acestei ordonante vede "mai degraba o miza de business, decat una politica". Stefan Iordache si Iulian Comanescu au discutat online despre publicitatea TV si efectele ordonantei.
Ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii audiovizualului a starnit proteste nu doar din partea unor membri CNA si a cablistilor, ci si din partea agentiilor de publicitate. Textul, asa cum a circulat el in ultimele versiuni, incearca sa reglementeze, fara consultari publice, circuitul banilor in publicitatea TV, cu efecte precum limitarea rabaturilor aplicate de agentii sau plata directa de la clientul de publicitate la statia TV.
Stefan Iordache - sef operational al grupului de comunicare Leo Burnett si vicepresedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si consultantul Iulian Comanescu - editor al publicatiei de specialitate The Industry (Intact Media Group) au discutat despre publicitatea TV si efectele ordonantei.
Agentiile de publicitate au reactionat fata de ordonanta de urgenta prin luari de pozitii si apeluri la dialog atat din partea IAA Romania (asociatie ce reuneste media, agentii si clienti de publicitate) cat si din partea asociatiei agentiilor, UAPR.
Ordonanta, asa cum a fost transmisa ea ca "proiect", dupa adoptarea in sedinta de guvern, catre CNA arata intre altele ca: