Filmul „Ai no korîda” („Imperiul simţurilor”, 1957, realizat de Nagisa Oshima, rulează joi 14 februarie 2013 de la orele 19.00 (în versiunea originală cu subtitluri în limba engleză) în sala de cinema a UNATC, în cadrul Cineclubului Film Menu. Discuţia ulterioară proiecţiei va fi moderată de Andrei Rus şi de Theo Stancu. Intrarea la proiecţie şi la dezbaterea ulterioară este liberă.
Trecuseră mai bine de patru ani de cînd Nagisa Oshima luase hotărîrea să se retragă din lumea cinematografică, atunci cînd producătorul Anatole Dauman i-a oferit ocazia de a realiza un film în coproducţie cu Franţa. Ce l-a intrigat pe regizorul japonez la propunerea lui Dauman a fost faptul că i se oferea mînă liberă să aleagă ce subiect doreşte şi să îl transpună în ce stil consideră de cuviinţă, cu condiţia ca filmul să aparţină unui gen cinematografic bine delimitat.
Oshima decide să se încadreze în rigorile estetice ale pornografiei. Alege să pornească de la o poveste reală, devenită legendară în Japonia, cea a lui Sada Abe, fostă gheişă şi prostituată care într-o zi a anului 1936 şi-a ucis amantul (totodată, soţul patroanei restaurantului în care era angajată), tăindu-i ulterior penisul şi testiculele şi purtîndu-le asupra ei în poşetă pînă în momentul arestului. Într-o epocă extrem de restrictivă din punctul de vedere al exprimării sexualităţii, precum cea de dinaintea celui de-al Doilea Război Mondial, au creat senzaţie mărturisirile lui Sada Abe – care susţinea că îşi omorîse amantul fiindcă nu dorea ca acesta să mai aparţină fizic niciunei alte femei, fapt imposibil într-o societate ce are la bază instituţii precum cea a căsătoriei, şi afirma, de asemenea, că îi tăiase organele genitale deoarece acestea fuseseră părţile anatomice ale bărbatului pe care le îndrăgise cel mai tare.
O altă adaptare cinematografică a poveştii lui Sada Abe