Majoritatea mãrcilor auto care îsi vând produsele pe piata europeanã au în gamã cel putin un break de segment B sau C. Dacia nu s-a lãsat mai prejos si a decis sã înlocuiascã modelul MCV, lansat în 2006, cu un nou vehicul care a preluat caracteristicile de design de la varianta sedan. Pe lângã aspectul mai modern si mai „germanic”, noul break diferã fatã de varianta anterioarã în special în privinta configuratiei habitaclului. Astfel, inginerii au renuntat la amplasarea celui de-al treilea rând de scaune, lãsând misiunea de transportator a sapte persoane în seama fratelui mai mare, Lodgy. Acest „artificiu” a permis noului MCV sã devinã un break veritabil, care sã ofere, pe lângã spatiul suficient pentru cinci persoane, un portbagaj de dimensiuni mari.
Din nefericire, ca si în cazul modelelor Lodgy si Dokker, cei de la Dacia s-au rezumat la a echipa masina cu maximum patru airbaguri, lãsând locurile din spate neprotejate de un sistem extrem de util. În conditiile în care un astfel de model se adreseazã în special familiilor cu copii, acest amãnunt poate îndepãrta multi clienti. Cei care preferã alimentarea cu benzinã au la dispozitie propulsoarele 1,2-16V, care dezvoltã 75 CP si noul TCe90, în timp ce oferta diesel include un motor 1,5 dCi în douã variante de putere, 90 CP sau 75 CP. Pe anumite piete, va fi disponibilã si o versiune alimentatã cu GPL. Fiind un vehicul destinat în special familiilor si concediilor, Logan MCV avea nevoie, pe lângã un pret redus, specific mãrcii, de un portbagaj încãpãtor. Raportul dintre aceste douã caracteristici este imbatabil. Cei 575 de litri disponibili pentru bagaje în breakul românesc asigurã un spatiu mai mare decât cele din Skoda Fabia Combi, Renault Clio Estate, Chevrolet Cruze SW, Ford Focus SB sau VW Golf Variant, fiind depãsit doar de Peugeot 308 SW si Skoda Octavia Combi.
Luând ca etalon preturile din Franta