Inaugurarea unei săli de concerte în peisajul bucureştean actual răspunde indiscutabil nevoilor de astăzi ale comunităţii locului.
O veche sală a fost redată circuitului vieţii de concert
Restaurarea, la noi, a unei săli existente, este un act de curaj, de responsabilitate, un act care răspunde exigenţelor timpului. Este curajul de a privi spre ceea ce reprezintă astăzi educaţia muzicală, viaţa noastră muzicală, spre ceea ce sperăm să devină mâine.
Au avut acest curaj Primarul General al Capitalei, conducerea Băncii Europene de Investiţii; …atunci când au investit în ceea ce a devenit astăzi Studioul de Concerte al Colegiului Naţional de Muzică George Enescu, din Bucureşti.
Demarate în urmă cu şase ani, formalităţile, lucrările, au fost în sfârşit finalizate. E mult? E puţin? Este semnificativ.Cu peste o sută de ani în urmă, construcţia Atheneului Român a durat mult mai puţin ! Şi totuşi, să ne bucurăm de ceea ce avem! Proiectul restaurării a fost semnat de cunoscutul arhitect acustician Marius Smighelschi. Dispunem astăzi de o sală de concerte modernă, spaţioasă, luminoasă, un Studio de concerte cu totul funcţional, construit conform normelor actuale ale acusticii.
Un spaţiu sonor destinat tinerilor muzicieni.
Este o incintă generoasă care oferă bucurii de ordin sonor – muzical; atât tinerilor aflaţi pe scenă, maeştrilor pedagogi, profesorilor, cât şi publicului meloman situat de cealaltă parte a rampei scenei de concert.
Că această investiţie este îndreptăţită a demonstrat-o însuşi concertul de inaugurare.
Concertul de deschidere – o sărbătoare a muzicii, a tinereţii, a înaltei măiestrii.
Au evoluat cu acest prilej, în calitate de oaspeţi de onoare, mezzo-soprana Oana Andra, prim solistă a Operei bucureştene, şi flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, solist al Filarmonicii din Bucureşti, foşti elevi ai Liceului, actu