Nu e prima oară când acest actor excepţional pentru care nu s-au inventat încă premii în teatrul românesc, ne uimeşte cu felul său special de a fi pe scenă. În „La gande magiaʺ de Eduardo de Filippo, în premieră la Teatrul Bulandra, Răzvan Vasilescu joacă un rol iniţial antipatic.
Bogătaşul di Spelta apare la început în postură proastă , de înfumurat în societatea veselă din oraşul napolitan unde se petrece acţiunea. După ce magicianul Marvulia (Virgil Ogăşanu) o face să dispară pe frumoasa şi prea tânăra lui soţie, el intră însă în acţiune ca un frenetic căutător al adevărului dominând spectacolul . Actorul construieşte atent această trecere spectaculoasă, iar gentlemanul cu borsalină şi ţinută imberbă devine treptat tot mai umil şi şantajabil în mâinile impostorului care-l manipulează cu duioşie. Aşa încât o mare parte din spectacol Răzvan bânuie prin scenă cu paşi mărunţi, strângând în braţe o iluzie sub forma concretă a unei casete unde s-ar afla chipurile, iubita lui soţie.
E irezistibil, cu zâmbetul tâmp arborat drept pavăză, ascunzându-şi cu grijă taina, protejând-o chiar şi împotriva evidenţei. Într-atât e de convins, într-atât crede în magie încât refuză în final realitatea întoarcerii soţiei din fuga adulterină pe care magicianul şugubăţ o acoperise cu numărul său de spectacol. Nu ştiu dacă e bine, dar spectacolul regizat de Elie Malka mută accentul de la Marvulia, actorul, magicianul de ocazie, la Colegero di Spelta, simbolul credulităţii, al publicului asupra căruia teatrul îşi exercită la urma urmei efectele. Ne face cu alte cuvinte circumspecţi asupra oricăror forme de manipulare posibile în relaţia cu mulţimile, făcând referire chiar explicit la episoade cunoscute din istorie, în momentul când descoperim la unul din personaje însemnele fascismului lui Musolini. Si fără aceste trimiteri, însă, „La grande magia” rămâne piesa emblematică pentr