Pentru pasionaţii de şofat, francezii propun o versiune dinamică în gama Megane, numită “GT-Line”. Renault Megane este un automobil de familie care se remarcă prin uşurinţă în utilizare şi confort, ultimul datorat şi unei suspensii lipsite de reacţii dinamice.
Nu e nimic rău în asta, doar că suntem siguri că există şi o categorie de clientelă care ar prefera un comportament mai ferm, mai ales că designul exterior nu este nici pe departe plictisitor. Ei bine, pentru cei mai “înflăcăraţi” dintre noi, producătorul are în ofertă şi un model tratat ceva mai sportiv, situat în gamă între versiunea standard şi radicalul RS. Este vorba de o linie de echipare numită GT, care se remarcă prin câteva ingrediente foarte interesante pentru publicul mai tânăr: spoilere şi jante specifice, scaune sport şi tratament diferit la interior, dar, mai ales, o suspensie modificată, care schimbă destul de mult ţinuta de drum a modelului. Astfel, Megane este capabil a-şi dezvălui pe viraje un temperament pe care, dacă n-am fi cunoscut versiunea RS, ne-ar fi fost imposibil să ni-l imaginăm.
Un motor pe măsură
Şasiul, care beneficiază de experienţa celor de la Renault Sport, este atât de bun încât eclipsează performanţele pe care le oferă motorul pe benzină supraalimentat de 1,4 litri şi 130 CP disponibil în ofertă. Din fericire, noi am testat noul diesel de 1,6 litri şi aceeaşi putere, care, datorită unui cuplu maxim de 320 Nm, disponibil de la 1750 rpm, propune o asociere aproape de ideal cu suspensia. Este adevărat, turbina intră relativ brutal în acţiune, astfel că la turaţii reduse identificăm o oarecare indisponibilitate a propulsorului la apăsarea pedalei de acceleraţie. Cu această excepţie, motorul este flexibil, poate urca până la turaţii destul de ridicate pentru un diesel şi are capacitatea de a furniza acceleraţii convingătoare -