Procentajul companiilor care asteapta o crestere moderata a afacerilor (intre 5-10%) a scazut cu 5 puncte procentuale din ianuarie pana in iunie 2013, in timp ce procentajul companiilor care anticipeaza o crestere negativa intre -5 si -10% a crescut tot cu 5 puncte procentuale. Ca strategie de crestere a vanzarilor, cele mai multe companii au ales introducerea de produse si servicii noi si deschiderea de noi canale de distributie. Referitor la scaderea preturilor, se observa o reducere de 8 puncte procentuale a focusului asupra acestui factor, de la 18% in ianuarie 2013, la 10% in iunie 2013.
Desi marcheaza o tendinta descrescatoare fata de luna ianuarie 2013, raspunsurile privind perspectivele de crestere raman semnificative in iunie 2013: 69% dintre liderii romani de business considera ca vor inregistra cresterea cifrei de afaceri in acest an.
In acelasi timp, increderea liderilor de business in industria in care companiile lor activeaza a scazut semnificativ intre ianuarie si iunie: proportia companiilor deloc increzatoare in potentialul industriei lor din acest an a crescut cu 17 puncte procentuale, pana la 33% dintre companii, in timp ce procentajul companiilor oarecum increzatoare a scazut de la 35% la 23%, in aceeasi perioada, arata concluziile studiului "O noua viziune a cresterii"- editia iunie 2013, publicat vineri de Ernst & Young.
Referindu-se la estimarile privind cresterea profitului, acestea raman si ele pozitive, pastrandu-se in aceiasi parametri ca la editia din ianuarie 2013. Daca in ianuarie, 68% dintre companiile respondente asteptau profituri in crestere in 2013, in iunie procentul acestor companii a scazut cu 2 puncte procentuale, la 66%. Din total, 11% asteapta chiar o crestere a profitului cu peste 30%.
Studiul Ernst & Young are la baza un chestionar aplicat in perioada 1-14 iuni