Lupta în clasa de lux devine tot mai dură pe măsură ce Mercedes-Benz se pregăteşte să lanseze noua Clasă S, BMW tocmai a venit cu versiunea facelift a Seriei 7, iar Audi se pregăteşte să restilizeze noul A8.
Gama Seriei 7 a fost completată şi de această dată cu o versiune hibridă - ActiveHybrid 7, care spre deosebire de modeul lansat în 2010, cel de acum pune şi mai mult accentul pe economie, nu doar pe rafinament.
Sistemul de propulsie este alcătuit de un motor electric de 54 CP şi 210 Nm, alături de unul pe benzină de 3,0 litri, 320 CP şi 450 Nm, iar în total puterea sistemului ajunge la 354 CP. Generaţia anterioară, care dispunea de un sistem de propulsie „gândit” alături de cei de la Mercedes-Benz punea accentul pe performanţele dinamice, motiv pentru care motorul pe benzină era un V8 de 4,4 litri, care dezvolta 450 CP, iar cel electric doar 20 CP, pentru ca puterea cumulată să fie de 472 CP.
Din acest motiv, noul ActiveHybrid este cu aproape 20.000 de euro mai ieftin, are un consum mediu de 6,8 litri/100 km faţă de 9,4 litri/100 km la generaţia anterioară, iar emisiile de dioxid de carbon sunt la un nivel de 158 de grame per kilometru, şi nu la 219. Desigur, înlocuirea unui V8 cu un şase cilindri în linie se resimte în ceea ce priveşte dinamica – accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, nu în 4,9.
Pe de altă parte, cine doreşte o astfel de limuzină, şi cine insistă să aleagă şi una hibridă va aprecia mai mult consumul mai scăzut de combustibil, dar şi faptul că poate parcurge chiar şi patru kilometri în modul electric cu o viteză constantă de 35 km/h, sau cu o viteză maximă de până la 60 km/h. Distanţa nu este mare, dar arată că bateria poate susţine motorul electric atunci când se rulează printr-o parcare subterană sau printr-un complex rezidenţial. În ceea ce priveşte consumul real, în traficul din Capitală în modul Eco Pro