Reprezentanţii firmei care s-a ocupat de proiectarea şi realizarea autostrăzii Arad-Timişoara au predat oficial Autostrada Arad-Timişoara, de 32,5 kilometri. Lucrările au durat aproape cinci ani, în loc de doi, cât prevedea contractul iniţial
Predarea oficială a autostrăzii se face la aproape doi ani de la deschiderea circulaţiei pe drumul rapid dintre Arad şi Timişoara. Inaugurarea a fost făcută în decembrie 2011, cu mare fast, de către premierul de atunci, Emil Boc.
Autostrada nu a funcţionat însă niciodată în regim de... autostradă.
Constructorii au revenit pe drum cu utilajele, ca atare maşinile au circulat cu restricţii de viteză de 60 sau 80 de kilometri pe oră.
Chiar dacă niciodată nu a funcţionat în regim de autostradă - care permite circulaţia cu 130 de kilometri pe oră, cei care au lucrat la şosea au fost deranjaţi de răutăţile celor care făceau glume pe seama lor. Mai mult, le-a transmis timişorenilor şi arădenilor că pot fi bucuroşi că timp de aproape doi ani au putut circula pe autostradă.
“Autostrada a fost în circulaţie şi a adus un mare avantaj şoferilor din această parte a ţării. A îmbunătăţit calitatea vieţii locuitorilor. Din 2011, de când s-a deschis circulaţiei, pe autostradă s-au mai făcut lucrări auxiliare. Au fost porţiuni de drum cu restricţii de viteză, dar asta nu înseamnă că autostrada nu era gata.
Am văzut că unii au spus că s-a înlocuit tot asfaltul de pe autostradă. Acest lucru s-a întâmplat doar pe porţiuni de drum”, a declarat Octavian Brasai, reprezentantul firmei Egis Route Scetaroute din Franţa, care a asigurat consultanţa pentru proiectarea şi realizarea autostrăzii.
“Nu s-a construit pe zonă de şes”
O altă explicaţie aberantă pentru întârzieri, de această data oferită de Laurenţiu Stavra, din partea firmei constructoare FCC Construcction-Asaldi Spa, este