* Cu doar trei feriboturi, Navrom Bac a obţinut, în 2012, un profit de şapte ori mai mare decât toată flota de 440 de nave a CNFR Navrom! * În timp ce flota tradiţională se lupta cu criza economică şi capriciile vremii, din traversarea Dunării între Galaţi şi I.C.Brătianu s-a obţinut un profit net de peste 4 milioane de lei! * Monopolul trecerii Dunării la Galaţi şi „teoria conspiraţiei” din cercurile politice
Cea mai profitabilă companie din grupul Navrom a fost, în 2012, SC Navrom Bac SRL, care a înregistrat, la o cifră de afaceri de 10,5 milioane de lei, un profit net de peste patru milioane de lei, rezultă din datele puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor. Compania a avut în medie, anul trecut, doar 68 de angajaţi, iar ca dotare tehnică piesele de bază au fost două feriboturi de 300 de tone, capabile să transporte 58 de autoturisme şi 300 de pasageri, precum şi un feribot de 25 de tone, capabil să transporte 11 autoturisme şi 160 de pasageri.
Profit în lung şi în lat
Cea mai mare companie din grupul Navrom este Compania Naţională Fluvială Română (CNFR) Navrom SA, controlată de SC Transport Trade Services (TTS) SA, unul dintre principalii actori în materie de servicii logistice şi de transport atât navale, cât şi feroviare şi rutiere. La rândul ei, CNFR Navrom SA este „firma-mamă” a unui întreg lanţ de companii, de la SC Navrom Bac SRL şi Navrom Delta SA, axate pe transportul de persoane, la Navrom Shipyard SRL, Navrom Port Service SA şi Navrom Centrul de Afaceri SRL.
Teoretic, CNFR Navrom SA este, atât ca resurse tehnice, cât şi ca resurse umane, cea mai puternică din grupul de firme. Potrivit datelor furnizate de companie, în 2012 a avut în medie nu mai puţin de 586 de angajaţi. Flota este compusă din 33 de împingătoare, dar şi din 408 nave nepropulsate (305 barje, 93 de şlepuri şi 10 ceamuri). Cu toate acestea, odată cu izbu