Este păţenia proprietarului vaporaşului ecolologic Bega Boat, care face curse pe canalul Bega, de mai bine de doi ani.
Obişnuit cu viaţa din Canada, Spania şi Portugalia – unde a locuit mai bine de zece de ani, Nicolae Bârsan, proprietarului vaporaşului ecolologic Bega Boat, este nevoit să îşi caută dreptate la Timişoara, unde a venit în urmă cu doi ani.
Necazurile au început în noiembrie 2012, când a decis să transporte barca într-un depozit, având în vedere că se apropia sezonul rece.
A folosit aceeaşi metodă prin care a adus barca în România şi cu care a călătorit fără probleme în numeroase ţări din Europa: A pus ambarcaţiunea pe o remorcă şi a plecat la drum. A fost însă oprit în trafic de un echipaj de poliţie.
“Remorca tractată avea numărul de pe maşina mea, care este înmatriculată în Marea Britanie. Aşa este legea acolo. Se aplică a trea plăcuţă de înmatriculare. Poţi să tragi o remorcă, două sau trei remorci, important este ca pe ultima să fie pusă numărul cu care este înmatriculată maşina. Legea românească spune încă că orice remorcă trebuie să fie înmatriculată. De aici a început circul”, a declarat Nicolae Bârsan, care are dublă cetăţenie română şi canadiană.
Bârsan este invitat la poliţie, i se suspendă permisul, însă omul încearcă să îşi dovedească nevinovăţia în instanţă.
“În toată Europa am circulat aşa cu maşina înmatriculată în Marea Britanie. Singurii care au fost deranjaţi au fost poliţiştii de la Secţia 3 din Timişoara, care mi-au spus că la intrarea în ţară trebuia să îmi înmatriculez remorca. Dacă vine în România Prinţul Charles, să se dea cu barca pe Dunăre, nu cred este obligat să îşi înmatriculeze remorca cu care îşi aduce barca. El poate circula după legile care există la el, în condiţiile în care ambele ţări sunt şi în UE”, a mai spus Bârsan, care s-a în