Conflictele dintre membrii boardului şi echipa executivă de management a BlackBerry sunt cauza principală a prăbuşirii celei mai mari companii de tehnologie din Canada, scrie publicaţia canadiană The Globe and Mail.
BlackBerry, care înainte de apariţia iPhone-ului era una dintre cele mai inovatoare companii de profil din lume, a avut în plan ca serviciul propriu de mesagerie instantă numit BlackBerry Messenger (BBM) să înlocuiască serviciul de scurte mesaje text (SMS) la nivelul întregii industrii, indiferent de marca telefonului utilizat.
Aceasta a fost una dintre strategiile BlackBerry de a readuce compania în prim-planul industriei de telecomunicaţii, însă proiectul a eşuat din cauza viziunilor diferite ale celor doi directori executivi ai BlackBerry, scrie publicaţia canadiană The Globe and Mail într-o analiză a motivelor care au stat la baza prăbuşirii companiei.
Compania canadiană de investiţii Fairfax Financial Holdings a anunţat săptămâna trecută că va prelua operaţiunile BlackBerry pentru 4,7 miliarde de dolari, însă oferta presupune îndeplinirea anumitor condiţii.
BlackBerry a raportat vineri o pierdere de 965 milioane de dolari pentru al doilea trimestru fiscal, în principal din cauza vânzărilor scăzute ale telefoanelor Z10 care au fost lansate în urmă cu opt luni. În încercarea disperată de a corela costurile cu veniturile, compania canadiană disponibilizează 4.500 de angajaţi, ceea ce reprezintă 40% din totalul forţei de muncă.
Strategia BlackBerry de a câştiga din nou teren pe piaţa de profil era de a face serviciul BBM disponibil şi pentru celelalte telefoane mobile de pe piaţă, în afară de cele BlackBerry, contra cost, ceea ce ar fi reprezentat o nouă şi enormă sursă de profit pentru compania canadiană, potrivit lui Michael Lazaridis, cofondatorul şi fostul co-CEO al BlackBerry.
„A fost într-adevăr o idee măr