ÎNTRE CIOCAN SI NICOVALÃ Economia Bârladului, sustinutã în principal, în ultimul timp de societatea care fabricã rulmenti si de SC Fepa, se duce încet-încet de râpã: lipsesc comenzile si cifra de afaceri scade vertiginos de la un an la altul, lucru care va duce inevitabil la închiderea acestora. În tot acest timp politicienii nostri aduc americanii, adicã Chevron-ul, ca sã distrugã ceea ce ei însusi spun cã este baza economiei judetului Vaslui: agricultura. Culmea nesimtirii politicienilor este cã pentru a apãra de faliment societãtile comerciale mari, care sustin orasele Bârlad si Vaslui, dând de lucru locuitorilor acestora, nu au fãcut nimic! Nici mãcar nu au trecut pe la poarta lor sã-i întrebe de ce au nevoie ca sã supravietuiascã. Dar pentru Chevron se fac luntre si punte, dau drumul la “câini” (a se citi jandarmi) pe oamenii care îsi apãrã bucata de pãmânt pentru a supravietui. Este foarte posibil cã la Bârlad, în curând, sã se disponibilizeze 800 de oameni de la SC Rulmenti, iar la Fepa se contureazã premisele unui faliment rãsunãtor! Pentru Buzatu acesta nu e un motiv de îngrijorare. Crede, poate, cã oamenii rãmasi fãrã loc de muncã vor fi angajati de Chevron!
Nu este greu deloc sã faci o analizã asupra a ceea ce a mai rãmas din economia bârlãdeanã: Rulmenti, Fepa, Confectii si sute de mici afaceri care deja îsi dau sufletul în hãtisul de impozite si taxe, mai pe româneste, sunt sufocate de o fiscalitate exageratã. Conducãtorii marilor societãti comerciale cer ajutor în zadar de la politicienii din fruntea orasului si a judetului, rãspunsul lor fiind adesea unul în bãtaie de joc: “N-avem!”. Existã previziuni sumbre în ceea ce priveste soarta SC Rulmenti SA Bârlad: în jur de 800 de salariati, din cei aproape 2200, câti angajati sunt încã activi în cea mai mare societate din judet, îsi vor pierde locurile de muncã în curând. Acum ceva timp, repr