Încep pregătirile pentru noua strategie energetică naţională. Companiile româneşti trebuie să privească în exterior, cărbunii revin în atenţie, marile proiecte merg mai departe.
Anunţul de licitaţie pentru o nouă strategie energetică a fost lansat, acesta fiind primul pas pentru întocmirea unui document care să stabilească liniile de dezvoltare pentru un sector cu puternice implicaţii în economie.
În prima jumătate a anului viitor documentul care va coordona acest domeniu în care sunt active cele mai mari companii din România va fi gata, dau asigurări autorităţile. Întărirea companiilor româneşti prin implicarea lor alături de jucătorii străini în proiecte de investiţii majore, finalizarea negocierilor pentru reactoarele 3 şi 4 de la Cernavodă şi hidrocentrala Tarniţa-Lăpuşteşti, continuarea listărilor, investiţii majore în sectorul cărbunilor sunt doar câteva dintre elementele enumerate ieri la conferinţa „România, în pragul unei noi strategii energetice. Care sunt direcţiile?“, organizată de ZF. Dacă toate aceste iniţiative vor depăşi stadiul de declaraţii, anul 2014 se anunţă a fi unul dintre cei mai interesanţi pentru energie din ultimele două decenii.
„Ieri (marţi - n.red.) Departamentul pentru energie a pus pe site cerinţele pentru participarea la licitaţie a consultanţilor pentru noua strategie energetică. Sperăm ca la sfârşitul semestrului I anul viitor să avem o strategie coerentă, pe următorii 20-25 de ani“, a declarat Constantin Niţă, ministrul delegat pentru energie la conferinţa ZF care i-a avut ca parteneri pe Petrom, E.ON, BRD Groupe Société Générale, casa de avocatură Ionescu şi Sava, Orange, casa de avocatură Schoenherr şi Opel.
Ministrul Niţă a spus că în mod normal în toate proiectele investitorilor străini statul român trebuie să fie prezent prin companiile sale.
Noua strategie are de rezolvat multe pr