Ţara care a oferit numeroase dintre câştigătoarele titlului Miss Universe şi care ar fi trebuit să promoveze naturaleţea printre reprezentantele sale, are o altă definiţie a frumuseţii, exprimată prin dimensiunile extreme ale formelor feminine.
Manechine extrem de slabe şi cu implanturi mamare pot fi văzute din ce în ce mai des în vitrinele magazinelor din Venezuela, devenind noul etalon al femeii din acea ţară. „The New York Times” a publicat un material despre efectele acestei imagini promovate în rândul fetelor tinere, care ajung să aibă convingerea că orice deraiere de la această imagine nu este permisă
Idealul naţional aspiră la un bust extrem de proeminent, mai ales prin contrastul cu o talie mică şi un corp foarte slab, cu picioare foarte lungi. Acest tip de formă reflectă cererile tot mai dese în cabinetele de chirurgie plastică, majoritatea frecventate de femei cu venituri medii spre mici, dar care economisesc tot ce au pentru implanturi cu silicon.
Trendul, menţionează publicaţia americană, vine ca urmare a schimbării din lume. „Manechinele erau realizate după formele naturale, înainte, aşa cum erau şi femeile. Dar astăzi au loc transformări majore în ambele categorii”, a spus Nereida Corro, proprietarul unei fabrici de manechine din Valencia.
Fabricile de manechine din toată ţara au încercat să găsească o formulă care să reflecte realitatea, până când au ajuns la aceste dimensiuni care, spun ei, sunt corelate de realitate şi reflectă standardele voluptuoase de frumuseţe din Venezuela. Standarde la care numeroase femei ajung după operaţii estetice suferite.
Buticurile care au folosit deja manechinele vorbesc de creşteri majore ale vânzărilor. „Avem cliente care intră în magazin şi ne spun că vor să arate ca manechinul din vitrină. Şi atunci le spun să facă o operaţie”, a declarat Yaritza Molina, proprietara unui magazin