Preluarea Automobile Dacia de către grupul francez Renault în anul 1999 este una dintre cele mai cunoscute şi totodată cea mai reuşită privatizare realizată de vreun guvern postdecembrist în România.
Francezii de la Renault au transformat o uzină învechită, cu exporturi reduse şi doar către pieţe sărace, într-una modernă ce produce acum în special pentru a vinde în ţări precum Franţa sau Germania. Dacă în 1999 la Mioveni se produceau doar modele precum Dacia Berlină sau Nova, ce aveau preţuri de până în 6.000 de euro, în prezent SUV-ul Duster, cel mai scump model asamblat la Mioveni, ajunge la preţuri care se apropie de 20.000 de euro.
Adevărata revoluţie Dacia a început în iunie 2004, atunci când Renault a prezentat la Paris modelul Logan, primul automobil low-cost proiectat de un constructor european pentru piaţa europeană.
Iniţial gândit pentru pieţe emergente precum România, Logan, prin modelele sale derivate Logan MCV, Sandero şi mai nou Duster a cucerit pieţe considerate până de curând inaccesibile pentru maşinile produse în România, precum Franţa şi Germania, care în ultimii doi ani au devenit şi principalele pieţe ale Dacia, depăşind România.
În cei aproape 14 ani grupul francez a reuşit să menţină numărul angajaţilor uzinei de la Mioveni la peste 13.500 de oameni, în condiţiile în care toţi constructorii europeni au dus campanii masive de înlocuire a muncitorilor cu roboţi. Mai mult, datorită Dacia, România a cunoscut o creştere explozivă din partea producătorilor de componente, iar în prezent peste 100.000 de oameni lucrează în fabrici ce produc inclusiv pentru Automobile Dacia. Compania a ajutat la crearea unei reţele de peste 800 de furnizori, atraşi în primul rând de creşterea anuală a producţiei.
Anul acesta, pe fondul intrării în producţie a noii game Logan, Logan MCV, Sandero şi Duster, Dacia va