Filmul Die Büchse der Pandora (Cutia Pandorei, Germania, 1929, regie Georg Wilhelm Pabst) rulează luni, 18 noiembrie, de la orele 19 (cu subtitluri în limba engleză), în sala de cinema a UNATC, în cadrul Cineclubului Film Menu. Discuția ulterioară proiecției va fi moderată de Simona Mantarlian și de Ioana Moraru. Intrarea este liberă.
Istoricul de film Henri Langlois a afirmat, la un moment dat, că “There is no Garbo! There is no Dietrich! There is only Louise Brooks!” Probabil că afirmația cu pricina nu ar fi fost rostită niciodată dacă Georg Wilhelm Pabst nu ar fi regizat, în 1929, Die Büchse der Pandora, în care Louise Brooks joacă rolul lui Lulu.
Pabst, recunoscut pentru colaborările cu actrițele sale, a descoperit-o pe Greta Garbo și a luat-o în filmul său din 1925, The Joyless Street, iar Leni Riefenstahl a jucat în The White Hell of Pitz Palu, filmul regizat de Pabst în 1929. Înainte de Die Büchse der Pandora, Louise Brooks era o tînără actriță americană măruntă, pe care Pabst a văzut-o pentru prima oară în A Girl in Every Port (1928), filmul lui Howard Hawks, după îndelungi căutări a unei actrițe potrivite pentru Lulu, rolul principal, în care fusese la un pas să o distribuie pe Marlene Dietrich. Brooks, a cărei frumusețe părea impersonală, așa cum a descris-o Pauline Kael, atingea echilibrul dintre inocență și fatalitate sau spontaneitate și manipulare, pe care Pabst îl căuta pentru Lulu; colaborarea dintre cei doi s-a dovedit a fi definitorie, atît pentru regizor, cît și pentru actriță.
Adaptat după două piese scrise de Frank Wedekind, filmul este povestea deloc moralizatoare a lui Lulu, o tînără mai puțin respectabilă de care foarte respectabilul Peter Schön încearcă să se despartă, pentru a se căsători convenabil cu o altă femeie. Logodnica îl prinde însă pe Schön cu amanta sa, ceea ce îl obligă să se căsătorească în cele din urmă cu