Bacaul a devenit un important nod de autostrazi ce il leaga de toate regiunile tarii si, mai departe, de restul lumii. Din pacate, acest lucru se intâmpla doar pe hârtie, iar autostrazile apar si dispar din planuri dupa cum se schimba partidele la putere sau sefii prin ministere.
O scurta rememorare a intentiilor cu tenta electorala, invers cronologica, incepe cu declaratia facuta de vicepremierul Liviu Dragnea referitoare la o autostrada Sibiu-Brasov-Bacau. Alte amanunte nu exista. Mai serioase pareau intentiile referitoare la autostrada Târgu Mures – Iasi, la inceputul anului.
Ruta ar fi ocolit insa Bacaul pe la 100 km in nord, impediment prea mic in comparatie cu avantajul de a accede la rutele importante spre restul tarii si Europa. Premierul Ponta l-a si mandatat pe ministrul Transporturilor, ieseanul Relu Fenechiu, sa se ocupe de realizarea proiectului. Ministrul a cazut din functie, iar proiectul a fost clasificat prea scump si dat uitarii.
Singurele certitudini
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din România (CNADR) precizeaza nu are in plan nici o autostrada care sa se apropie de Bacau, cu toate ca unele proiecte amplasau Bacaul pe traseul Bucuresti – Siret, aproximativ acelasi cu actualul E85. Singura mentiune a CNADR referitoare la Bacau vizeaza soseaua de centura, pentru care a fost desemnat de curând un constructor, in urma unei proceduri de licitatie care trebuia sa dureze 52 de zile, dar s-a lungit la 200 de zile.
Soseaua de centura va avea 30,2 kilometri, iar valoarea lucrarilor este de 393.881.398 lei, exclusiv TVA (488.412.933,52 lei, TVA inclus). Sursele de finantare sunt Fondul European de Dezvoltare Regionala si bugetul de stat. Soseaua de centura va face parte din autostrada spre Suceava, coridorul Paneuropean IX ce va lega sudul de nordul Europei.
Promisiuni innodate
Soseaua de centu