Compania de stat Poşta Română se află în negocieri cu banca italiană Intesa Sanpaolo în vederea încheierii unui parteneriat pentru furnizarea de servicii bancare şi financiare în cadrul oficiilor poştale din ţară.
„Odată cu lansarea unui portofoliu de servicii financiare distribuite sub brandul propriu, Poşta Română va deveni în următorii ani unul dintre principalii jucători pe piaţa românească a serviciilor bancare. Ne propunem ca acest parteneriat să înlesnească accesul la serviciile bancare şi financiare pentru toţi cetăţenii români şi să genereze o sursă solidă de venit pe termen lung pentru companie“, potrivit oficialilor Poştei. Ei nu au transmis însă ce venituri estimează în urma lansării acestui serviciu. „Ne aşteptăm ca Poşta Română Servicii Financiare să impacteze major piaţa bancară“, a spus Alexandru Petrescu, director executiv al companiei.
Grupul bancar Intesa Sanpaolo este deja prezent în România. „Suntem pregătiţi să facem faţă acestei noi provocări bazându-ne pe o strategie clară cu baze solide: profitabilitatea sustenabilă, know-how-ul şi competenţele comerciale“, a declarat Ignacio Jaquotot, directorul diviziei bănci subsidiare internaţionale a Grupului Intesa Sanpaolo.
Anul trecut, Poşta a avut afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 mil. euro) şi pierderi de 52 milioane de lei (11,8 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Încheierea de contracte păguboase sub conducerea unor manageri numiţi politic şi lipsa unei strategii eficiente au dus Poşta la pierderi de 536 milioane de lei (121 mil. euro) în perioada 2009-2012, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.
La finalul anului trecut la Poştă a fost instituit management privat, Ion Smeeianu fiind desemnat director general, deşi ocupa şi anterior această funcţie pe care a fost numit politic. Adrian Volintiru, preşedintel