* Trebuie gândit de acum ce vrem să facem cu SC Transurb, astfel încât societatea să aducă beneficii sau măcar să presupună cheltuială zero, a declarat viceprimarul PC Radu Cosca * Cu cât punem la punct mai repede sistemul de management al transportului public local, cu atât mai repede putem diminua subvenţia către Transurb, susţine şi consilierul local PDL Mihai Alin
Contractele operatorilor privaţi din transportul public local de persoane expiră pe 10 mai 2015. Prin urmare, anul viitor, autorităţile locale trebuie să hotărască dacă scot din nou la licitaţie traseele operatorilor privaţi, dacă menţin transportul cu maxi-taxi şi în ce măsură, ori dacă ajută Transurb să-şi dezvolte parcul auto astfel încât să poată face faţă singură numărului de călători.
Cert este că, la fiecare şedinţă de Consiliu Local la care aleşii au de aprobat o subvenţie suplimentară pentru societatea de transport public local, discuţiile se aprind. Aşa s-a întâmplat şi la recenta întrunire a aleşilor locali, unde i s-a alocat SC Transurb, prin rectificarea bugetului local, un supliment de subvenţie. „Au venit cu o solicitare de subvenţie suplimentară în valoare de 4.270.000 de lei, dar noi o să le dăm doar 3.000.000 de lei, că atâta putem”, a precizat directorul Direcţiei de Buget-Finanţe din Primărie, Daniel Stadoleanu.
Reacţia unor aleşi a fost ironică, dar şi paradoxală: „Să facem transportul gratuit!”.
Studiul aşteaptă din februarie
Dincolo de glume, trebuie spus că, încă din mandatul trecut, consilierii locali Eugen Găvan (PC), Mihai Alin (PDL) şi fostul viceprimar liberal Mircea Cristea au demarat un proiect privind managementul transportului public local, pe baza căruia aleşii să ia o decizie. Potrivit lui Mihai Alin, studiul de fezabilitate privind managementul transportului public, realizat de o firmă din Cluj, este gata, în Primărie, şi oferă so