Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, cele opt sedii ale Directiilor finantelor publice, precum si sediile regionale a Directiei Antifrauda a ANAF, a anuntat premierul Victor Ponta, care a aratat ca sediile regionale ANAF au fost stabilite in functie de cel mai mare numar de contribuabili, transmite Mediafax.
Decizia a fost adoptata de Guvern printr-o hotarare de reorganizare a ANAF.
"Toate cele opt sedii ale directiilor finantelor publice regionale si antifrauda au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administratia fiscala regionala sa fie in cel mai mare oras, care are cel mai mare numar de contribuabili", a spus Ponta.
El a aratat ca sedii ale administratiei financiare regionale vor fi infiintate la Cluj, Brasov, Timisoara, Craiova, Iasi, Ploiesti si Bucuresti.
Un alt astfel de sediu va fi infiintat la Galati, a completat ulterior Guvernul printr-un comunicat.
"Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic", se arata in comunicat.
Ponta a mai afirmat ca directiile antifrauda au fost stabilite pentru acele orase care au activitati specifice frontierelor, precum Constanta, Suceava sau Oradea.
Alte astfel de sedii vor fi deschise la Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Sibiu si Bucuresti, a completat Guvernul, prezicand ca sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor.
"In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului intre diversele structuri de