Studiul de fezabilitate pentru autostrada Iasi-Targu Mures va fi revizuit tehnic si valoric intrucat studiul initial prevede o lucrare de o complexitate deosebita si cu un cost de executie substantial, se arata intr-un raspuns dat de ministrul Transporturilor deputatului de Suceava Ovidiu Iane, citeaza Mediafax.
Ovidiu Iane (PSD) a adresat ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, o intrebare privind intentiile ministerului in legatura cu constructia tronsonului de autostrada Ungheni - Iasi - Targu Mures, sustinand ca pentru dezvoltarea zonei este nevoie de o infrastructura de conectare care sa faca din Moldova o regiune perfect adaptata si legata de restul tarii.
In raspunsul primit de Iane, cu numar de inregistrare din 21 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a precizat ca, in urma negocierilor cu Comisia Europeana, sectorul Targu Mures - Iasi a fost inclus in structura TEN-T centrala.
Ministrul a mai spus ca tronsonul Campia Turzii - Targu Mures a fost cuprins ca si sectiune in cadrul Autostrazii Transilvania, avand o lungime de 55,2 kilometri cu un cost mediu de realizare de zece milioane de euro pe kilometru.
"Tronsonul Targu Mures - Iasi vizeaza lucrari de o complexitate sporita cuprinzand aproximativ 300 de poduri si viaducte si 43 de tuneluri de diferite marimi. Acest lucru a atras dupa sine (la nivelul studiului de fezabilitate) un cost de executie substantial fapt pentru care, la momentul actual, se are in vedere revizuirea acestuia atat din punct de vedere tehnic cat si valoric", se arata in raspunsul semnat de ministrul Ramona Manescu.
Ea a precizat ca pentru optimizarea costurilor de realizare a acestui tronson se are in vedere impartirea lui pe subsectoare si totodata, avand in vedere revizuirea studiului de fezabilitate, se analizeaza posibila includere a subsectoarelor cu comple