Hotelurile sunt obligate de la jumatatea lunii iunie ca toti angajatii din bucatarie, restaurante, baruri si receptie sa fie calificati, iar minim 50% dintre agentii de turism din agentii trebuie sa aiba atestat in domeniu, a declarat pentru Mediafax Razvan Filipescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT).
"Am urmarit imbunatatirea serviciilor oferite catre turisti, dar si a calitatii managementului agentilor economici. Printre altele, am prevazut, ca noutate, ca personalul sa fie 100% calificat pentru partea de receptie si cea de alimentatie publica din unitatile de cazare", a afirmat Filipescu.
Modificarea normelor metodologice pentru functionarea hotelurilor si agentiilor de turism a fost facuta printr-un ordin al presedintelui ANT si a intrat in vigoare la jumatatea lunii iunie.
Pentru calificarea personalului din hoteluri si agentii exista licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, si centre de formare profesionala private sau in cadrul agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca.
Anterior emiterii ordinului, personalul din receptia hotelurilor si motelurilor trebuia sa fie calificat in proportie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele si 50% la hotelurile de o stea si doua stele. Personalul din baruri, restaurante si bucatarii trebuia sa fie calificat in proportie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele si 40% la una si doua stele.
"Noi am considerat normal sa fie personal calificat 100%, pentru ca, indiferent daca te duci la o stea sau la cinci stele, receptionerul trebuie sa fie calificat si sa stie sa vorbeasca o limba straina si sa poata prezenta atractiile turistice din zona respectiva. Si la restaurante am considerat ca trebuie calificare 100%, pentru ca nu iti poate face mancare