Desi reprezentantii marilor restaurante din lume se opun introducerii sistemului de etichetare a meniurilor, cu continutul caloric al produselor oferite clientilor, se pare ca masura va fi promovata in continuare in politicile privind protejarea sanatatii consumatorilor. In context, cercetatorii de la Yale University au masurat impactul unor astfel de reglementari si au descoperit, cum era si de asteptat, ca printr-o informare adecvata, multi clienti vor prefera alimentele sanatoase, hipocalorice. Specialistii au demonstrat, totodata, ca exista o legatura cauzala intre etichetarea calorica a meniurilor si reducerea consumului prin criteriul selectivitatii.
In cadrul studiului, publicat in revista American Journal of Public Health, expertii americani au analizat comportamentul alimentar a 303 adulti, impartiti in trei grupe separate: cei care nu au avut acces la meniuri cu etichete, altii care au primit informatii despre numarul de calorii al produselor comandate la restaurant si al treilea grup care a primit meniuri etichetate, dar si un ghid cu recomandari de specialitate privind continutul caloric zilnic.
Conform rezultatelor testelor, grupele de lucru care au avut acces la etichetele cu continut caloric au consumat cu 14% mai putine calorii, in comparatie cu grupul care nu a primit astfel de informatii. Mai mult, persoanele care au primit si ghidul de specialitate cu recomandari alimentare au consumat, in medie, 250 de calorii mai putin la fiecare masa decat celelalte doua grupe de voluntari. "Acest studiu releva importanta etichetarii produselor, fie ca vorbim de fast-food-uri sau restaurante de lux, pentru ca, in fond, este nevoie de o abordare realista si pragmatica a politicilor de sanatate publica intr-un moment in care bolile cauzate de obezitate au luat o amploare de necontrolat" – a declarat dr Christina Roberto, coordonatorul e