Cotidianul „Viaţa liberă” îşi continuă campania în favoarea proprietarilor de apartamente, obligaţi să plătească facturi uriaşe doar pentru a acoperi nevoia de bani a angajaţilor din sistemul centralizat al furnizorilor de utilităţi sau pe a administratorilor de bloc.
Plată pe ochi frumoşi
Pierderile din sistemul centralizat trebuie acoperite într-un fel sau altul. Aşa că soluţia cea mai uşoară pentru toată lumea este să acopere aceste priederi fix din buzunarele proprietarilor.
Un caz concret a fost adus în atenţia cotidianului „Viaţa liberă” de către unul dintre proprietarii ce fac parte din asociaţia 226, mai exact blocul PS 11. Dorel Miron a explicat exact cum i-a fost umflată factura la întreţinere absolut artificial. „În luna noiembrie am primit o factură de plată la încălzire în valoare de 133,76 de lei, deşi consumul în apartament a fost zero. Defalcat, factura s-a împărţit astfel: 69,97 de lei conducte de subsol, 48,92 de lei părţi comune şi 14,88 lei serviciul de calcul ISTA ”, ne-a explicat acesta.
Având în vedere aceste cheltuieli, locatarii au încercat din răsputeri să vadă unde este problema. „Pentru a vedea de ce este factura atât de mare, am mers la ISTA, a cărui reprezentantă a spus că respectivele cheltuieli sunt împărţite conform facturii venite de la Apaterm şi s-ar putea să fie o factură aşa de mare din cauza pierderilor de la subsolul blocului”, a mai spus Dorel Miron.
„Surpriza a venit în momentul în care am constatat că lipseşte dispozitivul care ar trebui să măsoare cantitatea de agent termic folosit la încălzire. Nu înţeleg cum s-a făcut calculul la cantitatea de agent consumat”, a mai spus proprietarul.
Căldură după formulă
Reprezentanţii Apaterm recunosc faptul că respectiva scară nu este contorizată şi, de altfel, nu este singura în această situaţie. Însă, potrivit aceloraşi surse, factura se cal