Ministerul Justitiei sustine ca nu exista niciun text constitutional care sa reglementeze numirea in functiile de conducere din parchete, ceea ce inseamna ca aceasta se face in conditiile reglementate de lege, iar o ipoteza precum aceea ca presedintele Romaniei numeste judecatorii sau procurorii in toate functiile, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, ar conduce la ideea ca toate persoanele numite deja conform altei proceduri au fost numite cu incalcarea Constitutiei, ceea ce ar duce la vacanta tuturor acestor posturi.
Potrivit unui comunicat transmis luni si citat de Agerpres, Ministerul Justitiei (MJ) a facut o analiza a prevederilor constitutionale si legale in legatura cu numirea in functiile de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie.
"In consecinta, interpretarea art. 134 din Constitutie nu poate duce la concluzii absurde care, in substanta lor, ar insemna practic anihilarea independentei sistemului judiciar in limitele prevazute de Constitutie si legile speciale si nesocotirea competentelor altor institutii ale statului", se arata in comunicat.
MJ precizeaza ca art.134 alin.(1) din Constitutie partajeaza atributiile CSM si ale presedintelui Romaniei cu privire la numirea in functie a judecatorilor si procurorilor, astfel ca, in calitate de garant al independentei justitiei, Consiliul propune, iar seful statului, in exercitarea rolului de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice, numeste.
"Pornind de la reglementarile legale potrivit carora admiterea in magistratura se face prin concurs organizat de catre CSM, prin intermediul Institutului National al Magistraturii, textul constitutional analizat are in vedere atributia presedintelui de a investi in functie magistratii,