Guvern minoritar
Guvernul Tariceanu II este (sau putem spune deja, a fost?) un tipic guvern minoritar, tolerat de o majoritate politic diferita de el. Ca atare, el doar gestioneaza problemele curente, nu ia nici o initiativa sau le ia pe acelea agreate (inspirate) de majoritate. El nu are, prin definitie, nici o politica proprie, ci doar una de compromis. In schimb, deciziile luate ii sunt lui atribuite, fie ca plac, fie ca displac electoratului. Un guvern de sacrificiu.
Un joc, o vreme, corect
Toate aceste adevaruri au fost evidente din start. Sa ne amintim ca s-a ajuns la aceasta constructie pentru ca partidul conservator a iesit din coalitia initiala, partidul democrat a fost obligat sa iasa, iar disidentii liberali au format un partid independent (PLD). Iata cum, din coalitia 2004 nu a mai ramas nimic. D.A. fusese chemata la guvernare ca reactie la alegerile din care partidul social-democrat iesise cel mai numeros, dar insuficient de puternic pentru a forma guvernul singur si incapabil, sau nedoritor, sa colaboreze cu alte partide. In fond, infrangerea in alegerile prezidentiale a lui Adrian Nastase a determinat, logic, si iesirea din carti a PSD pentru guvernare. O istorie arhicunoscuta a ultimilor trei ani. si totusi, unii dintre actorii ei contesta acum, brusc, spectacolul pe care chiar ei l-au pus in scena.
Sa remarcam de asemenea ca, exceptie fiind ultraoportunistii PC, toate celelalte partide au jucat pana acum relativ corect. Independent de antipatia cu care PNL a reusit sa se inconjoare aproape unanim, nu se poate spune ca insistenta lui de a-si termina mandatul nu are o anumita rectitudine: cineva trebuie sa guverneze si daca nimeni altcineva nu o (mai) vrea, o facem noi. Ca liberalii au si interese politicianiste de grup, este evident, ca au adus ca ministri figuri mai curand comice, la fel, totusi fundamentala este intentia d