Luni vine momentul adevărului în relaţia României cu Franţa. Guvernul, dar mai ales Preşedinţia doresc să-l facă din vor-be pe şeful statului francez, singura tactică posibilă după un şir de afronturi în zona care doare cel mai mult – buzunarul. Dosarul de proiecte eşuate şi de promisiuni neonorate, este doldora de subiecte, el neputând fi contrabalansat de rarele succese din zona afacerilor româno-franceze.
Luni vine momentul adevărului în relaţia României cu Franţa. Guvernul, dar mai ales Preşedinţia doresc să-l facă din vor-be pe şeful statului francez, singura tactică posibilă după un şir de afronturi în zona care doare cel mai mult – buzunarul. Dosarul de proiecte eşuate şi de promisiuni neonorate, este doldora de subiecte, el neputând fi contrabalansat de rarele succese din zona afacerilor româno-franceze.
Sarkozy este în primul rând promotor al intereselor economice ale Franţei. În toate vizitele pe care le-a făcut s-au încheiat afaceri de miliarde, concentrate pe industria de armament, energetică nucleară şi aeronautică. Exact domeniile în care marile firme franceze au suferit eşecuri în România sau au fost duse cu vorba. Centrala de la Cernavodă nu pare să fie deschisă francezilor, bulgarii invitându-i deja la Belene ca furnizori principali de echipamente. În programele de înzestrare a armatei grupul EADS a fost pus în situaţii penibile. Cea mai recentă fiind descalificarea frauduloasă a avioanelor militare de transport, asumată de Meleşcanu. În domeniul rachetelor, unde francezii sunt aşi, Ministerul se cramponează să dea viaţă unor fiare vechi cumpărate la mâna a treia, după ce au făcut şi războiul din Vietnam. Fabrica de elicoptere de la Ghimbav a fost şi ea "păstrată" de Guvern pentru clienţi prietenoşi, Eurocopter fiind, culmea, singurul înscris la privatizare. Ministerul de Interne a adăugat şi el o filă la dosar