Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a solicitat Astra clarificari privind modul in care solutioneaza dosarele de dauna RCA inainte de anuntul unei asociatii auto, ASSAI, care sustine ca soferii pagubiti de clienti RCA ai companiei de asigurari primesc intre 25 si 40% din costurile reparatiilor, scrie Mediafax.
"Independent de sesizarea ASSAI, ASF informeaza publicul ca a solicitat deja clarificari de la Astra Asigurari in privinta modului in care intelege sa instrumenteze dosarele de dauna, societatea aflandu-se inca in termenul de raspuns pentru aceste clarificari. In functie de calitatea, obiectivitatea si legalitatea acestor clarificari, autoritatea poate face demersuri de verificare a modului in care Astra intelege sa ii despagubeasca pe cei care fac obiectul dosarelor de dauna", se arata intr-un comunicat transmis de ASF.
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca soferii pagubiti de clienti RCA ai Astra Asigurari, cel mai mare asigurator in 2012, primesc de la companie o suma care reprezinta intre 25 si 40% din costurile reparatiei autovehiculului avariat.
"In urma cu cateva luni, Astra a introdus un nou sistem de despagubire prin care clientul pagubit RCA este pus in imposibilitatea de a-si efectua reparatia masinii avariate intr-un service auto. In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virata in contul sau ori intr-un cont deschis de catre Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma (...) care reprezinta intre 25 - 40% din costurile reale ale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat prin SMS ca a fost despagubit", se arata intr-un comunicat al ASSAI remis luni.
Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) este un contract prin care persoanele prejudiciate