Conducerea societăţii de furnizarea agentului termic spune că acest lucru s-ar putea întâmpla din vară * Noile contracte de furnizare a căldurii şi apei calde introduc deja convenţii individuale de facturare şi plată între Apaterm şi consumator * Căldura se va putea plăti şi în tranşe lunare egale, iar factura se poate contesta * Plata facturii se poate face prin bancomat, la bancă, prin poştă sau la sediul Apaterm
Resuscitarea SC “Apaterm” SA Galaţi a determinat noua conducere a societăţii de furnizare a căldurii şi apei calde să caute – în ciuda legislaţiei încurcate şi foarte stufoase – modalităţi de intra în relaţie directă cu consumatorul. Pornind de la legile în vigoare – respectiv, Ordinul ANRSC nr. 483/2008 – Apaterm face un pas important şi propune ca pe viitor să încheie cu consumatorul o “convenţie individuală de facturare”. Convenţia, în fază de proiect, va fi înaintată spre dezbatere şi aprobare în Consiliul Local Galaţi, pentru a fi pusă în practică. Până la dezbaterea din Legislativul local, considerăm că este important ca proprietarii celor peste 70.000 de apartamente branşate la sistemul public să cunoască proiectul convenţiei.
Triunghiul căldurii: Apaterm-asociaţie-consumator
În primul rând, trebuie să spunem foarte clar că între Apaterm şi proprietarii de apartamente se vor încheia nişte convenţii şi nu nişte contracte. Aceste documente, intitulate “Convenţie de facturare individuală cu consumatorul” sunt de fapt anexe la contractelor-tip pe care societatea de furnizare a agentului termic le are încheiate cu asociaţiile de proprietari din Galaţi.
Interesant este că în aceste convenţii sunt introduse şi persoanele care au centrale termice, dar care trebuie să semneze documentele prin prisma faptului că beneficiază de căldură pentru spaţiile comune ale condomeniului (blocului).
Un alt aspect este că deşi consumatorul e