Brandul turistic al Romaniei va fi lansat joi, la Shanghai, cu ocazia zilei nationale a Romaniei la Expozitia Mondiala 2010, anunta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. La evenimentul de lansare vor participa, alaturi de ministrii Elena Udrea si Teodor Baconschi, si fostii mari sportivi Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi.
Cu acest prilej va fi prezentat noul logo si noul slogan sub care Romania va fi promovata ca destinatie turistica in urmatorii ani, anunta MDTR. "Caracteristicile brandului vor fi subliniate prin recitalul maestrului Gheorghe Zamfir", precizeaza sursa citata.
Publicul prezent la lansare va viziona un film de prezentare a Romaniei ca destinatie turistica si va primi suveniruri inscriptionate cu noul logo, din partea organizatorilor romani.
"Din punct de vedere vizual, logoul sub care va fi promovata Romania este unul proaspat, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului roman si in acord cu tendintele mondiale de reorientare spre natura, descoperire, conservare", se arata in comunicatul transmis luni de MDTR.
Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.
Obiectivul general al brandului de turism este crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin realizarea si afirmarea brandului turistic national, prin cresterea atractivitatii Romaniei in strainatate ca destinatie de turism si indirect de afaceri.
"Pentru prima data, Romania va aborda aceasta problema intr-un mod profesionist, pentru a putea raspunde competitiei din domeniu si a se distinge pe plan international", sustine MDTR, precizand ca, dupa lansarea internationala a brandului, urmeaza campania de comunicare s