Doua spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei "Campioni la micul dejun", au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luata marti de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), care a considerat ca acestea incalca legislatia audiovizualului, informeaza Mediafax.
CNA a analizat, marti, campania publicitara pentru margarina Rama "Campioni la micul dejun", pentru copiii din clasele I-IV, promovata de Nadia Comaneci.
Potrivit CNA, un spot publicitar pentru margarina Rama a fost difuzat in emisiunea "Observator" difuzata pe 20 iunie, la Antena 1. Spotul a fost difuzat si in emisiunea "Esential" din 21 iunie, de la Antena 3.
Pe de alta parte, si Kanal D a difuzat un spot publicitar pentru margarina Rama, pe 20 iunie, in pauza publicitara din timpul emisiunii de stiri, potrivit monitorizarii CNA.
In aceste spoturi se spune ca Rama si Nadia Comaneci "promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate", fiind difuzate si declaratii ale acesteia pe acest subiect.
Membrii CNA au considerat ca aceste spoturi incurajeaza copiii sa manance margarina, care nu este un produs sanatos atunci cand este consumat in cantitati mari.
De asemenea, membrii CNA au considerat ca spoturile pentru margarina Rama au incalcat articolul 120, alineatele 2 si 3 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda. In publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita in conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Roman pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimenta