Google sarbatoreste, joi, printr-un logo special, implinirea a 200 de ani de la lansarea primului volum de basme scris de fratii folcloristi germani Jacob si Wilhelm Grimm, intitulat "Die Kinder und Hausmarchen", scrie Mediafax. Logoul motorului de cautare online este interactiv si prezinta mai multe scene din una dintre cele mai celebre povesti ale fratilor Grimm, "Scufita Rosie". Este suficient ca utilizatorul sa faca click pe butonul din partea dreapta a logoului pentru a vedea aceste scene, care sunt diferite capitole ale povestii.
Povestea "Scufita Rosie" isi are radacinile in folclorul francez al secolului al 17-lea si a cunoscut numeroase versiuni - inclusiv cea a lui Charles Perrault -, dar poate cea mai celebra este cea publicata de Fratii Grimm. Ea face parte din primul volum de basme publicat de acestia, aparut pe piata in 1812.
Fratii Grimm - Jacob (1785 - 1863) si Wilhelm Grimm (1786 - 1859) - au fost academicieni, lingvisti si folcloristi. Cele mai celebre volume lansate de ei cuprind multe basme si povesti populare culese din Europa, precum "Cenusareasa", "Printul broscoi", "Hansel si Gretel", "Rapunzel", "Rumpelstiltskin", "Alba ca Zapada".
Fratii s-au nascut in orasul german Hanau si s-au mutat apoi in Steinau. Moartea tatalui lor, in 1796, i-a adus in saracie si i-a afectat foarte multi ani. Au urmat cursurile Universitatii din Marburg, unde istoricul si juristul Friedrich von Savigny le-a starnit interesul pentru filologie si studii germanice - un domeniu in care sunt considerati pionieri -, dar si gustul pentru folclor.
Dezvoltarea curentului romantic in secolul al 19-lea a readus in interesul publicului povestile populare, pe care Fratii Grimm le considerau o forma pura de cultura si literatura nationala. Intre 1812 si 1857, colectia lor de basme a fost revizuita si republicata de mai multe ori si a cre