Spatiul audiovizual este impregnat cu stereotipuri traditionaliste si sexiste, femeia avand un rol controversat, de la gospodina la obiect sexual, potrivit raportului de analiza media al proiectului national ALTFEM - o campanie pentru schimbarea imaginii femeii in societate, prezentat miercuri, transmite Mediafax.
TBWA/ Bucuresti, alaturi de partenerii sai, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei (AMP), au prezentat analiza media, care s-a desfasurat in perioada 15 februarie - 15 mai 2011, studiul avand ca paliere de analiza reclame TV, emisiuni TV si presa scrisa.
Studiul, care a fost prezentat de Ionut Codreanu, coordonatorul proiectului din partea AMP, evidentiaza ca doar o treime din femeile invocate de jurnalisti sunt prezentate in calitate de profesionisti sau experti, in restul cazurilor acestea sunt prezentate ca actori sociali care isi dobandesc statutul datorita asocierii cu un barbat puternic sau datorita calitatilor fizice si sexuale.
Totodata, potrivit aceluiasi studiu, lumea barbatilor si cea a femeilor raman divizate din perspectiva profesiilor considerate adecvate pentru unii sau pentru altii. Muncile considerate potrivite pentru femei presupun ingrijire si organizare a caminului si abilitati de a educa si de a creste copii. Muncile considerate potrivite pentru barbati sunt relationate cu puterea de a lua decizii, abilitati tehnice si forta fizica.
De asemenea, barbatii sunt considerati a fi mai buni in pozitii de manager, plecandu-se de la premisa ca iau decizii rapide, isi asuma riscuri si sunt mai putin influentabili si mai rationali, in timp ce femeile in pozitii de conducere sunt aspru judecate atunci cand sunt asociate cu esecul sau incompetenta.
Inclusiv in viata personala, abilitatile par a fi considerate foarte diferite si supu