- problemele financiare ale firmelor lui Nelu Iordache, una dintre ele concesionarul aeroportului băcăuan, se răsfrâng și asupra contractului – președintele Dragoș Benea a recunoscut că acest contract este sortit eșecului, dar că se așteaptă până la rezilierea de comun acord, fără consecințe juridice u pentru organizarea licitației și desemnarea concesionarului s-au cheltuit de la bugetul județului peste 5 miliarde de lei vechi
Eșecul concesionării Aeroportului Internațional “George Enescu” Bacău a fost dezbătut în ședința ordinară a Consiliului Județean (CJ) Bacău de ieri. Pe ordinea de zi a fost și informarea privind implementarea contractului de concesiune lucrări publice “Modernizare și operare Aeroport Bacău”. Situația nu este deloc roz pentru Aeroportul Internațional, deoarece problemele finaciare ale concesionarului se văd în stadiul de realizare a lucrărilor. Firma Blue Aero și-a adjudecat acest contract. Acționarul ei majoritar este Blue Air, iar 89% din Blue Air aparțin de Romstrade, deținută de omul de afaceri Nelu Iordache. Acesta are mari probleme financiare de când peste el s-au dus procurorii DNA în cazul scandalurilor fondurilor europene. La aeroport, din 27 ianuarie 2011 încoace, de când s-a început propiu-zis contractul, s-au realizat investiții de circa 13%. Investiția a ar fi trebuit încheiată în 30 de luni. Pe 4 august 2011 s-a emis graficul de execuție pentru patru faze de lucrări, schimbându-se succesiunea obiectivelor. Până acum s-au realizat, din tot ambițiosul proiect, organizarea de șantier, devierea rețelelor utilitare, lucrări la garajele de utliaje, începutul canalizării, începerea noului turn de control, groapa pentru noul terminal și, cel mai important lucru, platforma de îmbarcare-debarcare.
Dragoș Benea, președintele CJ Bacău, a prezentat pe scurt acest raport. “Era mai bine-venit acest raport în ianuarie. Cred că ne î