Repunerea în funcţiune a liniei ferate, grav afectată de o alunecare de teren în zona Brateş, este un scenariu deocamdată imposibil, din cauza costurilor: peste 10 milioane de euro * CFR nu vrea să se implice, TFG încă evaluează situaţia * Zona continuă să fie instabilă şi există riscul ca imobilele din partea de sus a versantului să fie afectate
Fenomenul geologic ce a distrus vineri linia ferată Galaţi – Tuluceşti le dă bătăi de cap tuturor celor care au afaceri sau case în zonă. Mai mult, în doar câteva zile, peisajul s-a schimbat radical, în “râpa lui Tuluc” apărând noi fisuri, dar şi noi dealuri. Culmea este că în apropierea liniei ferate nu a apărut niciun utilaj sau muncitor, care să pară că ar încerca să repare în vreun fel dezastrul creat de natură. Motivul este unul cât se poate de simplu. Deocamdată, nu se ştie cine va scoate bani din conturi, pentru realizarea respectivei lucrări.
Conform purtătorului de cuvânt al CFR, Oana Brânzan, linia a fost închiriată şi nu se poate pune problema să se implice în repararea ei compania de stat. “Până în 2015, prin contract, de respectiva linie se ocupă Transferoviar Grup Infrastructură, compania care a închiriat de la CFR respectivul traseu”, a spus aceasta.
Pe de altă parte, conform surselor din cadrul companiei TFG, directorul general al acestei firme s-ar afla în aceste zile la Galaţi, pentru a efectua o evaluare în teren a situaţiei şi pentru a vedea exact ce soluţii se impun în acest caz. Oricum, în zonă lucrările vor fi de lungă durată.
Deşi punctul de vedere oficial al CFR, venit de la Bucureşti este că această companie nu va face nimic pentru remedierea situaţiei, conform deciziei luate într-o şedinţă de urgenţă ce a avut loc la sediul Prefecturii Galaţi, CFR Infrastructură va înainta Ministerului Transporturilor o informare amănunţită asupra situaţiei actuale, astfel încât să se po