Compania Forbes Media, care editeaza revista Forbes, va fi scoasa la vanzare, proprietarii grupului de presa urmarind sa atraga o suma de cel putin 400 de milioane de dolari prin aceasta tranzactie, scrie Bloomberg, citat de Mediafax.
Forbes Media LLC, faimoasa pentru urmarirea averilor miliardarilor din intreaga lume, vrea sa afle cat valoreaza brandul sau care are o istorie de 96 de ani, insa care a fost afectat de scaderea pietei de publicitate in print si de dezvoltarea presei online.
Astfel, Forbes Media - care publica revista Forbes si detine platforma Forbes.com - a angajat Deutsche Bank AG pentru a examina posibilitatea unei tranzactii, ca urmare a interesului aratat de persoane interesate sa cumpere grupul al carui sediu central este in New York, conform unui mesaj intern transmis angajatilor Forbes de catre Mike Perlis, Chief Executive Officer al companiei.
Anuntul vine dupa ani de scadere a profiturilor companiei, perioada in care familia Forbes - un pionier in businessul media - a incercat sa isi stabilizeze veniturile prin vanzarea unui pachet de actiuni in 2006, prin strangerea de fonduri ca urmare a vanzarii unor proprietati, inclusiv cladirea de birouri din Manhattan, si prin concentrarea atentiei in zona de media digitala.
Citand surse apropiate companiei, Bloomberg precizeaza ca proprietarii Forbes Media urmaresc sa atraga prin aceasta tranzactie o suma de cel putin 400 de milioane de dolari.
Printre potentialii cumparatori ai Forbes Media s-ar putea numara chiar miliardarii care apar in topurile publicate de revista Forbes, mai scrie Bloomberg, care il citeaza pe Stewart Pinkerton, autorul cartii "The Fall of the House of Forbes", publicata in 2011.
Pe de alta parte, familia Forbes a primit pentru Forbes Media o oferta de 400 de milioane de dolari, in anul 2004, din partea companiei