Gara de Nord ar putea fi modernizata si transformata intr-o gara de tranzit, printr-un proiect de peste 1,5 miliarde de euro care ar trebui implementat in parteneriat cu o companie belgiana si cu fonduri europene, a declarat, sambata, directorul general al companiei CFR SA, George Micu.
Directorul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA a spus, cu ocazia inaugurarii Statiei de Taxi din Gara de Nord, ca isi doreste ca in viitor lucrurile sa se schimbe, astfel incat aceasta sa poata deveni gara de nivel european, transmite Mediafax.
"In Gara de Nord investitiile sunt uriase. In prezent se deruleaza discutii pentru un proiect mare privind modernizarea Garii de Nord, dar nu pot sa avansez cifre exacte, pentru ca inca suntem in studiu. Se intentioneaza ca, in colaborare cu o firma belgiana, sa existe un acord intre Guvernul Romaniei si Guvernul Belgiei, sa se faca investitii pe fonduri europene in Gara de Nord, in sensul ca aceasta gara sa nu mai fie terminus, ci gara de tranzit", a mai spus George Micu.
El a precizat ca acest lucru inseamna ca toate liniile din gara vor trebui ingropate, vor fi subterane, si astfel tot spatiul va fi utilizat comercial mult mai bine, asa cum se intampla in toate marile capitale europene.
"Se intentioneaza sa se faca legatura cu Gara Baneasa si Gara Progresul, astfel incat sa se faca tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune in practica doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care functioneaza in alte capitale ale lumii. Nu trebuie sa mai inventam noi lucruri", a adaugat George Micu.
Directorul general al CFR SA a mai aratat ca exista un plan de dezvoltare care "va fi pus in practica incet-incet", adaugand ca aspectul garii a mai fost imbunatatit in ultimul timp prin sa