Cetatenii romani aflati in strainatate vor putea accesa, din vara anului viitor, un centru unic de contact si suport, proiect initiat de Ministerul Afacerilor Externe.
"Acest proiect este co-finantat, intr-un procentaj de 85%, din Fondul Social European, prin programul operational Dezvoltarea capacitatii administrative 20007-2013, axa prioritara II - imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare. Cat costa acest proiect? Vorbim de o suma totala, fara TVA, de 17.612.385 lei, din care, valoarea eligibila, nerambursabila din FSE este de 14.970.527, 25 lei si cofinantarea eligibila, adica ceea ce se suporta de la bugetul de stat al Romaniei, vorbim de o suma de 2.641.857,75 lei, reprezentand un procent de 15% din valoarea totala a proiectului ', a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, secretarul general al MAE, Sorin Moise, transmite Agerpres.
El a explicat ca respectivul proiect este in curs de implementare, a inceput in luna septembrie si se preconizeaza ca va fi finalizat cel mai tarziu in luna iunie a anului viitor.
"Acest proiect va fi un centru unic de contact pentru cetatenii romani din strainatate, va fi un punct de acces, un serviciu telefonic care va functiona non-stop, prin care cetatenii romani din strainatate vor putea apela si adresa intrebari MAE relativ la problemele consulare cu care se confrunta in strainatate si pe care doresc sa le solutioneze in timp real", a mai spus Sorin Moise.
El a subliniat ca este nevoie de un asemenea serviciu si pentru ca numarul romanilor din strainatate 'a explodat' in ultimii ani.
"In vederea identificarii solutiilor adecvate situatiilor particulare existente in cadrul comunitatilor romanesti din spatiul UE si nu numai, precum si in vederea intaririi legaturilor dintre Romania si comunitatile r